van filmster in bondi rescue tot straat muziekant - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Maarten Arkel - WaarBenJij.nu van filmster in bondi rescue tot straat muziekant - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Maarten Arkel - WaarBenJij.nu

van filmster in bondi rescue tot straat muziekant

Blijf op de hoogte en volg Maarten

18 Februari 2013 | Australië, Port Macquarie

Nou dat klinkt volgens mij wel al vrij veel belovend, en dat is het ook wel hoor. Want het begon allemaal in Sydney, een super stad met veel verschillende dingen en de stranden. Nou in Sydney zat ik in een hostel op Kings Cross, een grote straat waar in de nacht veel getippeld wordt en er allemaal vreemde vogels voorbij lopen, erg apart maar wel grappig om te zien. Wel een goede locatie om alle standaard touristen activiteiten te doen zoals naar de darling Harbour gaan, the opera house bekijken en de harbour bridge bekijken. Maar ook om naar bondi te gaan met de bus en dat is waar het allemaal begon. Ik was lekker aan het surfen en opeens voelde ik allemaal steken en ik dacht ja dat zijn gewoon watervlooien, niks aan de hand dus. Maar nee dat was het dus niet want het ging ook opeens ontzettend branden en ik wist toch niet helemaal meer wat het dan zou kunnen zijn. Dus vond ik het maar verstandig om de lifeguards een bezoekje te brengen en terwijl ze me daar uitleggden dat het een bepaalde jellyfish was, kwam opeens vanuit het niets de camer man opgesprongen en begon het te filmen, al met al duurde het waarschijnlijk niet langer dan 10 seconde maar het is toch maar een begin. Dus blijf elke dag naar bondi rescue kijken totdat jullie mij misschien zien voorbij komen, waarschijnlijk niet.
Hierna besloten we(ik en marceline, ken ik van school) om te gaan couchsurfen in het volgende stadje en dat werd Newcastle. We hadden een vrij late bus en kwamen dus ook vrij laat aan door vertragingen en omstandigheden. En toen stonden wij daar ergens in het donker in de stad en moesten we het huis nog vinden, we hadden wel het adres en marceline wist wel ongeveer hoe we moesten lopen. Maar dat was het dan wel weer. Na wat vragen en zoeken kwamen we toch eindelijk aan bij het juiste adres. En wat voor adres, een groep mensen(ik weet niet eens hoeveel mensen er uberhaupt wonen) met 1 grote zooi in hun huis en met verder de jaren 80 ideologie, althans ze dachten nog dat er een muur stond en ze waren een beetje apart gekleed. Ze hadden ook allemaal aparte artistieke uitingen aan de muur hangen en ze vonden ook alles gaaf en relaxed(wat natuurlijk wel fijn is). De dag na onze aankomst waren wij onderweg naar het strand totdat we opeens in een restaurantje werden gevraagd om die avond muziek te maken in ruil voor een gratis avond maal, geen slechte deal natuurlijk. En zo kwam het dan ook dat we 's avonds laat zonder repetoire in een perzisch restaurant aan het spelen waren, was erg leuk! Na ons optreden kwamen we met wat mensen uit dat huis waar we sliepen terecht in een of andere pub met allemaal dikke verklede aussies terecht die de tijd van hun leven hadden.
De dag daarna gingen we maar weer door naar port macquarie, en daar zitten we nu nog. Vanochtend heerlijk gesurft en ook nog met wat dolfijnen die door de golven heensprongen! En later deze week ga ik met een paar jongens die ik hier heb ontmoet naar crescent head om de golven daar te surfen als er een goeie swell doorkomt, dus daar heb ik al erg veel zin in. Vanavond gaan we naar een plek waar je kangaroo's kunt zien(ik heb tot nu toe alleen wat dode gezien) en misschien ook nog koala's. Dus dat klinkt allemaal veel belovend. Over een paar dagen trekken we weer door naar het noorden om dan weer in byron bay te verblijven. Dit waren wel weer ongeveer de avonturen van afgelopen tijd.

  • 18 Februari 2013 - 07:43

    Eva:

    Heee lieve Maarten,

    heerlijk om s'morgens vroeg bij het ontbijt jouw avonturen te lezen.....
    het ga je goed en we denken veel aan je!!
    Liefs Eva

  • 18 Februari 2013 - 20:45

    Sabine:

    Hi di hi Maart!

    jaha, jij maakt van het gezegde 'wie ver reist kan veel verhalen' wel 'een waarheid als een koe' :)
    Leuk om te lezen, dus hou nog even vol de komende tijd.....
    Wij bereiden ons geestelijk voor op ons tripje naar het Koude Hoge Noorden: naar Tromso/Noorwegen om het noorderlicht-spektakel te aanschouwen (duimen dat het weer mee zit). Hebben we zin an!

    Hoi, Sabine (& Frank)

  • 19 Februari 2013 - 12:03

    Coen En Danielle:

    Kan jij nog een beetje Nederlands praten? Zo leer ik wel een beetje Engels. wat is eigenlijk couchsurfen en wat betekent swell. Is dat meisje leuk? Ik ga morgen wintersporten. Groetjes van Coen en Danielle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Actief sinds 13 Sept. 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 6775

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 12 Mei 2013

Nieuw Zeeland, Australie en Indonesie!!!

Landen bezocht: