Bali en daarvoor - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Maarten Arkel - WaarBenJij.nu Bali en daarvoor - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Maarten Arkel - WaarBenJij.nu

Bali en daarvoor

Blijf op de hoogte en volg Maarten

21 Maart 2013 | Indonesië, Seminyak

Nou het is toch wel weer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven, sorry daarvoor maar ik had het erg druk.
Na al mijn avonturen in Australië kwam ik vast te zitten in Port Macquarie door de overstromingen, alle wegen waren onbegaanbaar en in het dorp moesten er 3000 mensen geëvacueerd worden. Ook was de mogelijkheid tot surfen weggevaagd vanwege al het afval en de bomen die in de zee dreven. Na een paar dagen gingen de wegen naar het zuiden weer open maar dat was eigenlijk niet echt de richting die ik opmoest. Om de tijd te doden besloot ik om met 2 engelsen weer terug naar Manly te rijden, een wijk in Sydney. Die 2 hadden net een auto, genaamd Jenny, gekregen van een vriend dus waarom ook niet. Nou eenmaal weer terug in Sydney kwamen we op het idee om maar in de auto te slapen ergens in Manly, zo gezegd zo gedaan. Van te voren had ik verwacht dat het heel erg ongemakkelijk zou slapen maar dat viel eigenlijk best wel mee. Na een paar nachten in de auto geslapen te hebben kregen we te horen dat de wegen naar het noorden weer open waren.
De volgende stop voor mij werd Byron Bay. Dat kende ik natuurlijk al een beetje van het werk, maar het was toch erg leuk om er nog even te verblijven. Na een paar goede surfsessies en een bijna gebroken board, was het tijd voor een van de hoogtepunten van mijn reis: de quiksilver pro!! Dat is een soort van wereldkampioenschap surfen en het was echt heel gaaf om de beste surfers ter wereld zo dichtbij te zien surfen. De feestjes waren ook erg leuk. Na de surfwedstrijden had ik nog een paar dagen over om in Brisbane te spenderen, veel mensen vertelde mij dat het daar niet echt leuk zou zijn maar eigenlijk vond ik het wel prima. Beetje op de ferry cruisen en 20.000 dollar bedden uittesten. Kort daarop volgde mijn vlucht naar Bali!!

Eenmaal aangekomen moest ik wel ontzettend wennen aan de hoeveelheid mensen op een vierkante meter, maar daar wen je wel snel genoeg aan. Nou en toen begon het al, het vinden van de homestay waar ik verblijf. Niet makkelijk als niemand weet waar dat is, maar het komt natuurlijk altijd goed dus ook in dit geval. Via allemaal steegjes kwam ik dan uiteindelijk uit bij het huisje. Het huisje staat naast een tempel en aan het einde van het straatje ligt een sawa, dus het ziet er wel heel erg mooi uit. Het huisje behoort tot het soul surf project. Dit is een Nederlandse stichting die weeskinderen en straatkinderen bewust wilt maken van hun omgeving en ze ook surflessen geeft. Wat ook erg fijn is, is dat ik hier een scooter heb want dat geeft toch wel heel erg veel vrijheid. Verder ben ik al een paar keer naar de weeshuizen geweest hier en we moeten naast surflessen ook engelse lessen geven aan de straatkinderen en weeskinderen. Ook hebben we al flink wat "beachboys" ontmoet waar we vaak mee op het strand zitten om de zonsondergang te kijken. Het is hier best wel warm en ook heel vochtig, maar dat is niet super erg. In ieder geval beter dan het weer in Nederland:P
doei

  • 21 Maart 2013 - 21:51

    Frank:

    Wat een prachtig avontuur weer maarten maar nu je op Bali bent aangekomen begint zeker het harde werken en houdt de vakantie op :)
    Veel plezier en ga zeker een kijkje nemen bij Tanah Lot de tempel op een klein eilandje 40 meter uit de kust. Dat is echt prachtig.

    Groetjes Frank en Sabine

  • 22 Maart 2013 - 10:49

    Yvonne Cohn:

    Beste Maarten,

    Wat een spannende avonturen maak je allemaal mee en je laat ons lekker meegenieten!
    Geniet nog maar lekker van de warmte op Bali, hier dit weekend - 15 graden gevoelstemperatuur! Nog niet echt lente.
    Eet en geniet van de Indonesische keuken!
    Groetjes,
    Frank en Yvonne

  • 22 Maart 2013 - 15:21

    Pien:

    He Maarten,
    Volg je al sinds je bent vertrokken maar stuur nu eindelijk eens een reactie! Wat maak je een geweldige dingen mee, je geniet volgens mij ten volle! Heerlijk om op Bali te zijn, ben stikjaloers. Ben benieuwd naar al je ervaringen in het project, ik weet nog dat je hier in Den Bosch je eerste gesprek erover had, alweer lang geleden. Geniet nog even enorm, ik verheug me erop om alle verhalen straks life in Nederland te horen van je!
    Liefs van ons zessen, Pien

  • 23 Maart 2013 - 04:17

    Maarten Van Arkel:

    Dankje! Ja ik ga dat dan zeker doen! Overmorgen ga ik ook naar nusa penida dus ik ben benieuwd want ze zeggen dat het er erg mooi is. Ik geniet hier ook zeker van de Indonesische keuken, heel erg lekker allemaal!
    En dat is inderdaad alweer een tijdje geleden maar je krijgt ze zeker allemaal live te horen.

  • 31 Maart 2013 - 11:03

    Ewoud:

    fijn dat de wond op je onderbeen nu goed genezen is en je weer het water in kan, alhoewel, ik denk dat de vochtigheidsgraad hoog is dus eigenlijk zit je al in het water. kun je eigenlijk met surfplak op de scooterrijden of vang je dan te veel wind?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Actief sinds 13 Sept. 2012
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 6773

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 12 Mei 2013

Nieuw Zeeland, Australie en Indonesie!!!

Landen bezocht: