lekker weertje - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Maarten Arkel - WaarBenJij.nu lekker weertje - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Maarten Arkel - WaarBenJij.nu

lekker weertje

Blijf op de hoogte en volg Maarten

05 Februari 2013 | Australië, Byron Bay

Na flink wat mooie zonnige warme dagen en goede golven op de teller gehad te hebben, werd het toch tijd voor een tropische orkaan. En ook niet zo'n kleintje. Grote delen van north New South Wales en zuid Queensland stonden onder water en zo ook het dorpje waar ik was. Maar ondanks alles heb ik het toch allemaal weten te doorstaan en verder geen schrammetje opgelopen. Na al dat slechte weer kregen we de behoefte om de zon op te zoeken, en dan wel in Noosa. We verbleven in een soort tropisch oord met allemaal palmbomen en bubbelende zwembaden. Na wat meters te hebben gezwommen in het zwembad vond ik het toch weer tijd worden om de pointbreaks van noosa te gaan surfen, wat ik wel elke dag zou willen doen. De points liggen in een deel van het national park en het ziet er daardoorl allemaal heel mooi uit vanuit het water en zeker als er dan ook nog een schildpad voorbij komt zwemmen! Aan alle mooie dingen komt eind en zo ook aan Noosa, maar niet voordat we 't winkeltje in brisbane hadden beroofd van hun broodjes frikandel(ze hadden helaas geen kroketten meer). En ik moet zeggen dat dat hollandse eten toch wel heel erg lekker is! Deze week ga ik naar Sydney en wat daarna komt weet ik nog niet maar dat komt vanzelf wel. Ik zal proberen binnekort wat foto's te posten!

• 05 Februari 2013 - 11:20

Tess & Co:

Ha Maarten, leuk te lezen dat je de Hollandse pot mist... ;-)! Geniet nog maar van die lokale happen, voor je het weet zit je weer aan de hutspot! We blijven lekker met je meelezen, veel plezier en tot snel! Groeten, ook van W en D!

• 05 Februari 2013 - 12:57

Rik :

Ha Maarten

klinkt top daar. Hier is het ook lekker warm rond de 25 graden. Elke dag een mooie strakke Zuidwester wind van 6 Bf. Dus we maken bijna elke dag een kitetocht richting Noordwijk.
    De zeehondjes zwemmen gezellig om ons heen. I
    n mijn droom ja. Die 6 Bf die klopt wel maar dan wel rete koud. niks kiten. Gewoon thuis op de bank met de kachel op hoog.

verder is het eten hier heel Hollands, dus das mooi meegenomen.

nog veel plezier

grt Rik

• 05 Februari 2013 - 21:50

Frank:

Hallo Maarten,
    Ze hebben daar niet echt alle geluk van de wereld als je het nieuws mag geloven. Eerst bosbranden en daarna overstromingen. Maar daar heb jij gelukkig niet zo veel last van als ik dit zo lees;) geniet maar van de frikadellen want de kroketten wachten wel op je tot je terug bent.
    Veel plezier en groet Frank
    Ps fotootjes zijn natuurlijk altijd welkom ;)
    Vooral van die schildpad

• 17 Februari 2013 - 18:54

Vera :

Hey Maarten,

Met heel veel plezier hebben wij al je reisverslagen van de afgelopen maanden gelezen, super zeg, wat jij allemaal meemaakt! Waren wij nog maar eens jong..... of zie je daar ook 55 plussers surfen in het lekkere warme zeewater?
    Vissen, op geiten jagen, haaien, liften, overstromingen, toe maar, de padvinderij is er niets bij! Zo leer je nog eens iets dat je op geen enkele school wordt bijgebracht. Het lijkt eerder op een opleiding om surviver of Tarzan te worden. Lijkt ons op jouw lijf geschreven!

Wij wensen je nog een hele fijne tijd verder, wees voorzichtig en geniet, hartelijke groeten en liefs van Vera en Ron uit een winters, carnavalesk Mestreech.