tutukaka coast - Reisverslag uit Tutukaka, Nieuw Zeeland van Maarten Arkel - WaarBenJij.nu tutukaka coast - Reisverslag uit Tutukaka, Nieuw Zeeland van Maarten Arkel - WaarBenJij.nu

tutukaka coast

Blijf op de hoogte en volg Maarten

30 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Tutukaka

Na een paar dagen als tourist in Auckland te hebben rondgewandeld, werd het toch echt tijd om naar het noorden van het noorden te gaan. Ik ben via een mooie busrit van Auckland naar Whangarei gereden. Eenmaal in Whangarei aangekomen werd ik opgepikt door Simon in z'n nieuwe subaru impreza. Simon heeft een tijdje in Den Haag gewoont, maar heeft ook een surfwinkel/school in tutukaka. Hij deelt zijn huis met een braziliaan, Bruno, die ooit heeft meegedaan aan masterchef in nieuw zeeland dus ik heb het niet slecht getroffen. Ze zijn hier allemaal vrij relaxed en er komen ook constant allemaal "mates" van Simon langs om een praatje te maken en wat koffie te drinken, ook als hij er zelf niet is. Gisteravond werd ik door vander, een van de vele vrienden, opgepikt om te gaan surfen! Was erg gaaf want we gingen surfen in een prachtige baai met helder blauw water en lekkere golven! Het was wel kouder dan verwacht, maar dat mocht de pret niet drukken. Vanuit het water kon je de poor knights islands zien liggen. Deze eilanden zijn onderdeel van een reservaat en het is er niet toegestaan om te vissen. Het schijnt een van de mooiste plekken te zijn om te duiken, maar het is lastig om er te komen.
ik hoop dat ik vanavond nog ga surfen want we gaan ook naar een BBQ, dus wie weet.

ps, ik kan nog geen foto's uploaden maar dat komt nog wel

• 31 Oktober 2012 - 08:48

Ewoud:

Mooi te lezen dat je lekker gesurft hebt. toch je pak niet voor niets mee genomen gezien de temperatuur. Wat ik wel bijzonder vind is dat Simon in Nederland surfles aan Carien heeft gegeven en aan de andere kant van de wereld in Nieuw Zeeland aan Kate. het lijkt wel of hij de enige in de wereld is die surflessen geeft. EwouD

• 31 Oktober 2012 - 09:52

Jacqueline:

Lieve Maarten, klinkt allemaal super. Hier veel regen en vroeg donker, misschien neem ik ook maar eens een surflesje bij Simon tzt in DH...lfs

• 02 November 2012 - 11:25

Judith:

Ha Maarten,

Klinkt nu al allemaal heel fijn je verblijf daar. Leuk zo'n blog en zie graag foto's zodra je die kunt uploaden.

Wij net een paar dagen terug uit warm Kenia, zowel temperatuur als de warmte die de bevolking uitstraalt. John heeft zijn fietstocht goed volbracht, helaas wel 2 gebroken ribben van een valpartij laatste fietsdag. Ach: allemaal voor het goede doel ;-)
    Mooie safari gehad van 4 dagen en ook nog een weesinternaat bezocht, dus van alles wat. Leek wel of we 3 weken weg waren. Leuk dat je met je moeder nog even langs geweest bent dat weekend.

Jij gaat ook nog heel veel meemaken en ik wens je dan ook heel veel plezier daar en hoop snel weer een verslagje te lezen.

gr
    Judith

ps: Max vindt het poepsaai op werk zonder jou........