Eindelijk weer een nieuw verslag - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Maarten Arkel - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een nieuw verslag - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Maarten Arkel - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een nieuw verslag

Blijf op de hoogte en volg Maarten

20 November 2012 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Zo. Het is weer zo ver, eindelijk een nieuw verslag. Ik heb de afgelopen weken ontzettend veel gedaan en gezien.

Het begon allemaal met de bus van Auckland naar Rotorua. Rotorua is een stad die is gebouwd tussen de geisers en andere vulkanische toestanden. Dit is goed te ruiken, want alles ruikt naar verrotte eieren. Ook is het de stad met het hoogst percentage maori inwoners, namelijk 35%. Ik ben vanuit Rotorua naar het wai-o-tapu wonderland geweest, dit is een soort van park met allemaal kokende pools en sommige hebben ook hele mooie kleuren.

Vanuit Rotorua ben ik eigenlijk direct naar wellington gereden, via Taupo. Dit is een rit van ongeveer 8 uur en dus wel een flinke afstand. Omdat er ergens een ongeluk was gebeurd, moest ik helemaal omrijden en daardoor kwam ik zo laat aan in Wellington, dat ik niet wist of er nog wel hostels open waren en of ik dus een slaapplek zou hebben. Maar gelukkig kwam het toch allemaal goed. De dag erna ben ik gaan wandelen door de warf en verder ben ik uit eigen iniatief naar het te papa museum geweest, wat ik toch wel een mijlpaal vind. Ook ben ik nog naar de botanische tuin geweest maar dat was eigenlijk niet heel bijzonder. Vanuit Wellington heb ik de ferry naar Picton genomen en dat was wel een hele mooie tocht!

Via picton ben ik eigenlijk direct naar Nelson gegaan, omdat ik vanuit daar naar het Abel Tasman park wilde gaan. Ik zat daar in een heel relaxed hostel waar ik ook nog een paar mensen heb ontmoet die ik al een keer had gezien en die ik later ook nog zou zien. Het abel tasman park was heel gaaf, eerst werd ik met de aquataxi naar een plek in het park gebracht. Onderweg zagen we nog wat zeeleeuwen en pinguins! Ik werd met de aquataxi op zo'n goudenstrand afgezet en vanaf daar ben ik weer teruggelopen naar de begin plek. Het was heel mooi met veel blauw water en native bush.

Vanuit Nelson ben ik naar de pancake rocks gegaan, oftewel punakaiki. Deze route gaat via de westkust naar beneden en staat in de top 10 van ‘s werelds mooiste routes langs de kust, en dat klopt ook wel. De punakaiki rotsen zijn een sort opstapeling van pannekoeken en met hoogtij komen er blowholes, die wel spectaculair kunnen zijn. Ook heb ik er nog dolfijnen gezien. Ik sliep daar in een hostel aan het strand! Het werd gerund door een rare duitser, zijn hier zowieso veel van, maar het was goed verzorgd. Ik wist alleen niet dat er geen winkels waren en aangezien mijn voedsel voorraad ook niet erg groot was, moest ik het doen met een blikje bonen. Daarom moest ik de dag erna wel weggaan want anders zou ik het er natuurlijk nooit levend van af brengen.

Na mijn voedselloze dag kwam ik dan aan in Franz Josef, dit ligt aan de voet van de glacier en ik was dan ook van plan om flink te eten en de glacier op te gaan. Ik was er naartoe gegaan met een Duitser en die wilde heel graag een 8 uur durende hike doen om naar een uitkijkpunt te gaan, maar dat vond ik toch wel een beetje te veel van het goede. Ik had de avond daarvoor een groep van 4 nederlanders, een engelsman en een mexicaan ontmoet waar ik mee was uitgegaan en ja om dan nog zo'n flinke wandeling te maken is natuurlijk niet goed. Ik ben toen met hun naar de fox glacier gegaan, die was veel makkelijker te bereiken. En daarna zijn we naar haast gegaan. Dit is een dorp bestaande uit ongeveer 2 straten en een supermarkt die nooit open is. Ook toen hadden we dus een voedsel probleem dus waren we wel aangewezen op het dorpscafe. Dat was eigenlijk wel grappig want we werden aangekeken alsof we van een andere planeet kwamen, want niemand komt in haast en toen hebben we gegeten tussen de hertenkoppen want je krijgt daar pas aanzien als je flink hert hebt geschoten. Wel waren er mensen met een helicopter in hun achtertuin.

We zijn daarna, met wat stops bij de blue pools en wanaka doorgereden naar Queenstown!! World's capital of extreme sports. Dus ook wij moesten eraan geloven. Een paar gingen de canyon swing doen, dat kan je op een stoel doen of gewoon springend. Je valt eigenlijk 100 meter ofzo naar beneden en dan vlak boven de rotsen word je weer naar boven geswingd, en ik ben zelf gaan hanggliden. Erg gaaf want dan ren je gewoon van een clif af en dan vlieg je een beetje en maak je wat bochten en dan land je uiteindelijk terwijl je denkt dat je gaat crashen, maar echt super was het!! Na wat 2 nachten in Queenstown en nog feesten, zijn we naar Te Anau gereden.

Vanuit Te Anau is het makkelijk om naar Milford Sound te gaan, een prachtige Fjord. De weg naar Milford Sound staat bekend als een van de gevaarlijkste routes omdat er veel landslides zijn. Maar het is eigenlijk wel allemaal wel veilig. We zijn toen met de boot door de sound gevaren en dat was echt prachtig. Helaas geen dolfijnen en pinguins gezien maarja je kan niet alles hebben. We zijn daarna weer terug gereden naar Queenstown om daar een nachtje te blijven.

Gister ben ik vanuit Queenstown naar Invercargill gereden, een van de meest zuidelijke steden ter wereld! Ik zit nu hier op de cowfarm met een oppervlake van 450 hectare en 1165 koeien, dus het nogal groot hier. Wel heel mooi uitzicht en ik ga straks de koeien melken en ze met een quad bij elkaar brengen dus daar heb ik wel veel zin in! Dus dit is een beetje wat ik allemaal heb gedaan in het kort en ik ga hierna waarschijnlijk naar Dunedin of beetje naar de oostkust.

  • 20 November 2012 - 23:16

    Lise:

    klinkt allemaal heel herkenbaar en zo te horen heb je het ook meer dan prima naar je zin daar! geniet ervan!!!!!!!!

  • 20 November 2012 - 23:16

    Lise:

    klinkt allemaal heel herkenbaar en zo te horen heb je het ook meer dan prima naar je zin daar! geniet ervan!!!!!!!!

  • 20 November 2012 - 23:16

    Lise:

    klinkt allemaal heel herkenbaar en zo te horen heb je het ook meer dan prima naar je zin daar! geniet ervan!!!!!!!!

  • 21 November 2012 - 08:43

    Diederik:

    Hallo Maarten,
    Vette verhalen! Al lekker veel gesurft?
    Groeten uit Den Haag

  • 21 November 2012 - 10:16

    Ewoud:

    Je bent dus nu een moderne cowboy; koeien vangen met een Quad (hoeveel PK heeft de Qua?) geniet er van.
    Ewoud

  • 21 November 2012 - 14:23

    Alex En Marjolein:

    Klinkt goed Maarten, veel plezier nog! We volgen je graag zo...!

  • 21 November 2012 - 21:38

    Frank:

    Hai Maarten,
    Zoals ik dat allemaal lees race je door new zealand. Mooi hoor, het komt meteen weer boven borrelen bij ons. Super leuk.
    Mooie foto trouwens! De quad hebben we overgeslagen. Geniet daar maar goed van!
    Mocht je nog tijd en zin hebben als je op weg bent naar dunedin dan is curio bay misschien een heerlijk stop over. Camping on the beach met links dolfijnen en rechts de pinguïns ( als die dan nog zijn in de zomer)

    Veel plezier frank en sabine

  • 23 November 2012 - 16:54

    Tiffany:

    heey maarten,

    Heb net even je moeder en je broertje gesproken die kwamen voor een knip beurt :)
    zo te lezen heb je het heel erg naar je zin. En volgens je moeder zit je haar ook super (gelukkig maar)
    haha. Nou heel veel plezier en ik zal even wat vaker komen spieken hoe het met je gaat.
    Heel veel plezier verder !!

    groetjes tiffany

  • 24 November 2012 - 12:00

    Marian En Piet:

    Hoi Maarten, geweldig wat je allemaal gezien hebt. Heel herkenbaar. je hebt de highlights van NZ wel gehad.
    Nu nog de Tangariro crossing lopen................maar ja de krater spuugt vuur!!!
    Geniet van je reis en we volgen je . Marian en Piet

  • 29 November 2012 - 09:39

    Ismet:

    hoi maarten, geniet ervan en rij je daar ook zelf of ben je telkens passagier ?

  • 29 November 2012 - 09:59

    Maarten Van Arkel:

    Tot n toe heb ik alleen op de boerderij gereden en verder no niet op de openbare weg maar het is toch wel een beetje verwarrend dat links rijden

  • 30 November 2012 - 16:07

    Luuk Salomons:

    Wereldburger Maarten,

    Fantastische trip ben jij aan het maken! Lees met plezier je verhalen en zie de prachtige foto's (big fish). Ga nu weer dichten want de Goede Sint komt ook dit jaar weer. Ik zal een goed woordje voor je doen voor het volgende jaar. Have fun!!!!!

    groeten
    Luuk en Marie-José

  • 04 December 2012 - 22:34

    Michou:

    Ha Maarten, dat is wel een gevarieerde tocht met lange (bus?)reizen, wandelingen, hostels en voedselproblemen! Dat rennen langs de rots en bijna-vallen lijkt me echt te eng, maar koeien melken op zoooo'n enorme boerderij en een beetje bijkomen daar voordat je het volgende avontuur in gaat, dat zou ik ook wel willen. Zit je daar met nog andere jonge koeienmelkers, of ben je er de enige gast en buitenlander? Het ga je goed! Veel liefs van Michou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Actief sinds 13 Sept. 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 6786

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 12 Mei 2013

Nieuw Zeeland, Australie en Indonesie!!!

Landen bezocht: