terug op het noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Maarten Arkel - WaarBenJij.nu terug op het noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Maarten Arkel - WaarBenJij.nu

terug op het noordereiland

Blijf op de hoogte en volg Maarten

08 December 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na alle koeien gemolken te hebben, ben ik weer op pad gegaan richting Dunedin. Daar verbleef ik bij mijn oom die 10 minuten lopen van het centrum woont, dus dat was wel heel chill. Ik ben daar de otago peninsula opgegaan, om de ontzettend zeldzame yellow eyed penguin te bekijken en ik ben ook nog gaan surfen op st.clair's beach. Dat was allemaal wel leuk en aardig, maar toen ik de shark warning bell zag en daarna ook nog een man kwam vertellen dat er nogal veel great white sharks zaten sloeg de twijfel toch even toe. Maar je moet natuurlijk een beetje risico's nemen want anders beleef je nooit wat! Vanuit Dunedin ben ik vertrokken naar Christchurch. Ik vond het nogal een rare plaats want het hele centrum was kapot en het zag er daardoor nogal deprimerend uit. Vanuit daar ben ik samen met Ruben, had ik al eerder leren kennen, gaan liften via de arthurs pass naar greymouth. Dat liften was erg leuk, ondanks dat we soms nog wel redelijk langs moesten wachten. We hebben onder andere in de auto gezeten met een iranese familie die het maar niks vond dat wij zo reisden, en ook een possum killer. Het leuke aan liften is dat je met veel locals in contact komt, die vaak wel mooie verhalen te vertellen hebben. In greymouth hebben we een tijdje gezeten en hebben we elke dag gevist en ook nog af en toe wat gevangen en opgegeten. Vanuit daar wilde we direct naar Nelson liften, maar dat was iets te positief want we strandden na 9 uur in Murchinson, een plaats die je normaal in 3 uur kunt rijden. Het was eigenlijk helemaal niet zo erg want we zijn daar gaan goudzoeken in de rivier en we hebben ook nog wat splintertjes goud gevonden maar dat zijn we ook weer kwijtgeraakt. In Murchison kwamen we 2 duitsers tegen met een auto die ons wel een lift konden geven naar abel tasman, dus dat kwam wel lekker uit. We hebben toen met hen nog wat dagen in abel tasman gezeten, wat niet erg was voor de tweede keer. We hebben nog geprobeerd om daar weg te liften maar dat lukte niet dus waren we toch maar overgeleverd aan de bus richting Picton.
Vandaag ben ik met de ferry weer terug gegaan naar Wellington, maar de zee was nogal ruw door een storm dus dat was niet echt een pretje.
Dit was het wel weer voor vandaag, want ik ga zo de stad in in Wellington. Morgen gaan we weer naar het noorden en waarschijnlijk naar coromandel en dan naar Raglan om te surfen.

  • 08 December 2012 - 12:06

    Ewoud:

    Grappig dat die Iraanse familie het maar niets vond dat jullie al liftend door Nieuw Zeeland trekken, maar jullie toch ook hebben meegenomen. Dus zij waren uiteindelijk ook wel nieuwsgierig naar jullie verhaal. Gaan jullie eerst naar Coromandel of eerst naar Raglin. Raglin ligt meer zuidelijk dan Coromandel dus misschien handiger om eerst daarna toe te gaan, anders blijf je reizen. veel plezier

  • 21 December 2012 - 13:51

    Luuk Salomons:

    Toffe Maarten,

    Je maakt wat mee en je moeder maar bibberen bij het witte shark verhaal of wist zij al dat jij heel verstandig bent en geen risico's loopt? Toch wel slim van je om op het land te gaan en de minder gevaarlijke koeien van hun witte vocht te ontdoen.
    Ik wens je een hele aparte Kerst en goed uiteinde toe! Laat het spetteren!!!!

    groeten
    Luuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Actief sinds 13 Sept. 2012
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 6785

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 12 Mei 2013

Nieuw Zeeland, Australie en Indonesie!!!

Landen bezocht: