merry christmas - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Maarten Arkel - WaarBenJij.nu merry christmas - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Maarten Arkel - WaarBenJij.nu

merry christmas

Blijf op de hoogte en volg Maarten

25 December 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

merry christmas and a happy new year!
Ik zit nu al weer een tijdje op het noordereiland en ik heb eigenlijk niet heel veel gedaan, maar toch ook weer wel.
Na een leuke nacht in Wellington werd het weer tijd om door te gaan, dit keer in het gezelschap van Dennis en Ruben. Onze missie was om door coromandel heen te rijden, wat echt prachtig was.
Eerst zijn we naar hotwater beacht gereden. Dit is een stuk strand waar als je kuilen graaft het hete water direct naar boven komt en je in een soort kokende waterkuil zit. Na hotwater beach zijn we naar cathedral's cove gereden en dat is een van de mooiste strand waar ik ooit ben geweest, strak blauw water omringd door cliffen en watervallen. We zijn de dag daarop ook nog naar wat andere stranden geweest en een beetje gerelaxed.

Nadat we de coromandel peninsula hadden verlaten zijn Ruben en ik doorgegaan naar Raglan. Raglan is een klein surfplaatsje aan de westkust waar een paar van de beste pointbreaks ter wereld zijn, wat je natuurlijk niet mag missen als je door nieuw zeeland reist. Na de eerste paar dagen in een hostel te hebben gezeten en gesurft te hebben, kwamen we er toch achter dat we miscshien maar opzoek moesten gaan naar werk voor accomodatie. Zonder echt een idee te hebben hoe zijn we maar een beetje op een soort van snelweg gaan fietsen en na een beetje rondgevraagd te hebben, kwamen we in contact met een familie die misschien wel wat wist voor ons. De dag daarna kregen we goed bericht want ze kenden wel iemand die ons nodig had om wat klusjes op te knappen. Zo kwamen we bij een ex-militair/specials forces/navy man uit, genaamd Keven. We kregen onze eigen shack toegewezen en als we 2.5 uur per dag werkten vond hij het wel prima. Ook kwamen we er vrij snel achter dat het nogal een ruige gast was maar eigenlijk ook wel heel relaxed. Hij woont in een soort van auto met een huis erop gebouwd(geen camper), maar als je het ziet denk je dat het elke moment van ellende in elkaar kan storten. Nadat we allerlei klussen hadden gedaan zoals gardening, fundering van een huis maken en dat soort dingen werd het toch maar hoogst tijd om op een geit te gaan jagen volgens keven. Nouja dat leek ons ook wel leuk en dat was heteigenlijk ook wel. Onze "missie" zoals hij dat noemde was eerst met de canoes naar een eiland te gaan en dan vandaar met de hond opzoek te gaan in de bush naar een geit. Binnen 10 minuten was het al raak en daar laat ik het maar bij. Die avond hebben we een geitencurry gemaakt wat niet verkeerd was maar wel een beetje aan de taaie kant. De dag daarop zijn we maar weer liftend doorgegaan. We werden toen opgepikt door een of andere organical food chef die ons graag een farmmarket in hamilton wilde laten zien. Nouja zo'n aanbod kan je natuurlijk nooit afslaan dus daar gingen we maar. Om eerlijk te zijn stelde het niet zo veel voor die markt en ging het er vooral om hoe milieubewust je eruit zag. Ook degene die ons de lift gaf was een apart gevall want hi jdeed ongeveer2,5 uur over 200 meter om over bepaalde tomaten en preien te praten.
In hamilton gingen ruben en ik allebei ergens anders naartoe. Ik naar Taupo, naar de familie de bievre waar ik nog steeds vertoef. En ik moet zeggen dat het niet verkeerd is wantze hebben een huis met een prachtig uitzicht over het meer en vandaag heb ik zelfs een 5 minuten les gehad over oester openen van een van de beste chefs ter wereld in de lodge die Louis runt. Maar het lukte me alsnog niet. En ook ben ik nog naar de kerk geweest wat wel heel apart was want ze speelde gitaar en ze zongen driekwart van de tijd,
Morgen ga ik waarschijnlijk naar een van de natural hot pools en verder zie ik wel want ik ga de 2e alweer naar Australie!

Ik wens iedereen fijne dagen!

  • 25 December 2012 - 11:31

    Ewoud:

    Ha Maarten, inderdaad geitenvlees is nog al taai, op Bali moet je een keer sate Kambing eten, erg lekker, maar alleen te eten als het nog warm is, maar dit terzijde. Leuk dat je nu bij De Biervre zit. geniet nog even voor de laatste dagen in NIeuw Zeeland. Ewoud

  • 25 December 2012 - 13:41

    Marian En Piet:

    Merry Christmas Maarten vanuit Friesland.

    Heerlijk he kerst in de zon.
    Geniet nog van New-Zeeland, straks naar Australie een heel andere weleld.....althas dat vonden wij. Laat je verrassen ...zegt Piet.
    Goede reis verder en we volgen je!
    Marian en Piet

  • 26 December 2012 - 13:37

    Sabine:

    Tjee Maart, zit NZ er al weer bijna op! Die Coromandel foto's zijn jaloers makend want toen wij er waren kwam het met bakken uit de lucht.....dus geen waterkuil-gebeuren of Cathedral Cove-bezoekje... :)
    Geniet er nog van! Hoi, Sabine

  • 26 December 2012 - 20:45

    Maarten Van Arkel:

    Hoi Marian en piet ja ik ben ook erg benieuwd naar Australië en ik heb ook al inderdaad van veel kiwi's gehoord dat het totaal anders is en zo'n kerst in de zon is niet verkeerd

    Ja het gaat inderdaad best snel en ik moet zeggen dat ik met coromandel wel heel veel geluk had want toen we eruit reden werd het ook slecht weer. Ik ga misschien deze week nog de tongariro crossing doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Actief sinds 13 Sept. 2012
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 6782

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 12 Mei 2013

Nieuw Zeeland, Australie en Indonesie!!!

Landen bezocht: